- Naše projekty
- IT Akadémia
- Zvýšenie čitateľskej, matematickej, finančnej a prírodovednej gramotnosti na Gymnáziu, Alejová 1, Košice
- Krúžok Arduino
- Krúžok Robogal
- Aktuálne informácie
- Overovanie metodík
- metodiky október 2019
- metodiky november 2019
- metodiky december 2019
- metodiky január 2020
- metodika február 2020
- metodika marec 2020
- metodika apríl 2020
- metodika máj 2020
- metodika jún 2020
- metodika prázdniny 2020
- gramotnosti viac1
- Implementácia extra hodín
- Rozšírenie kľúčových kompetencií pedagogických zamestnancov
- Správy o činnosti klubov 2019/2020
- 2. Pokročilé interaktívne vyučovanie v práci učiteľa 2 - školský rok 2020/2021
- Fotodokumentácia a popis vybraných extra hodín šk.r. 2019/2020
- Koordinácia projektu
- Publicita leták na stiahnutie
- Publicita: plagát na stiahnutie
- Fotodokumentácia a popis vybraných extra hodín šk.r. 2020/2021
- Správy o činnosti klubov 2020/2021
- 3. Pokročilé interaktívne vyučovanie v práci učiteľa 3 - školský rok 2021/2022
- Správy o činnosti klubov šk.r. 2021/2022
- Fotodokumentácia a popis vybraných extra hodín šk.r. 2021/2022
Nadpis
Vedúci: RNDr. Jana Plichtová
Termín: každá streda od 14:00 do 16:00 hod v učebni informatiky 1
Náplň: príprava na robotické súťaže, SOČ, základy tvorby modelov a ich ovládanie cez počítač, práca s legom a prezentovanie školy s robotickými modelmi
Plán práce krúžku:
P.
Č.
ČINNOSŤ
POČET VH
MESIAC
POZNÁMKA
1
Oboznámenie sa s programom krúžku, spoznanie sa navzájom, zadanie vlastných pravidiel krúžku.
Stavebnice – oboznámenie s konštrukciou.
2
X.
3
Ukážky a videa z rôznych robotických súťaží.
2
RoboRave
5
Základné časti stavebnice. Forma spájania komponentov.
2
G-robot
7
Základné senzory stavebnice, špeciálne senzory, význam.
2
9
Jednoduchá konštrukcia modelu podľa presného návodu.
2
11
Pravidlá správnej konštrukcie – pevnosť modelu.
2
XI.
13
Tvorba vlastného jednoduchého programu bez návodu.
2
RoboShow
15
Návrh a konštrukcia jednoduchého vlastného modelu
v skupinách (vozík, auto, vrtuľa, mixér, rampa...)
6
prezentácie školy
21
Prostredie ikonického prostredia na programovanie
stavebnice Lego (MindstormsEdu NXT), ukladanie.
2
XII.
23
Základné ikony v programe, ich význam a použitie, prax.
2
25
Vytváranie jednoduchého programu na počítači - návod.
2
27
Tvorba vlastných modelov výučbového charakteru na
FYZ, CHE, BIO - príprava modelov na prezentovanie
6
I.
33
Prezentácia školy s vlastnými modelmi na DOD.
2
DOD
35
Ozubené kolesá a prevody, ich význam v modeloch.
2
II.
37
Paralelné vetvy v programe.
2
RoboCup Junior
39
Príkaz opakovania s pevným počtom opakovaní.
2
41
Použitie pásov v modeloch, ich význam a využitie.
2
III.
Letná liga FLL
43
Zložitejšie modely s využitím ozubených kolies a pásov
(žeriav, kladka, vnútro hodín, pásový voz napr. tank, posuvný pás napr. na fľaše,...).
4
TRD
47
Príkaz vetvenia, vetvenie s podmienkou.
2
IV.
Letná liga FLL
49
Senzor farieb a jeho praktické využitie.
2
51
Kulisy a ich význam na súťažiach a pri prezentácií.
2
53
Príkaz opakovania s podmienkou.
2
55
Vnorené cykly. Tvorba modelov na RBA.
6
V.
RBA príprava
61
Dokumentácia práce skupiny pre tvorbe modelov.
2
63
Prezentovanie modelov - pravidlá, význam, prax.
2
65
RBA – vlastný model – účasť na robotickej súťaži.
6
VI.
RBA súťaž
71
Vyhodnotenie práce členov krúžku lego, návrhy na prácu.
2